Amerykańska agencja EPA przebadała zasięg i apetyt na paliwo BMW i3 wzbogaconego o silnik spalinowy zwiększający zasięg.
Mały elektryk BMW spotkał się za oceanem z całkiem pokaźnym zainteresowaniem; po debiucie wersji całkowicie elektrycznej przyszedł czas na wprowadzenie do sprzedaży modelu REx (Range Extender), wyposażonego dodatkowo w niewielki silnik spalinowy mający za zadanie generować energię elektryczną.
Jak wykazały testy, przy jeździe z zasilającym w energię motorze spalinowym zużycie paliwa wynosi 6,03 litra na 100 km. Może się to wydawać dużą liczbą, szczególnie że BMW i3 jest wyposażone w zbiornik paliwa o pojemności zaledwie 10 litrów.

O ile wzrasta zasięg BMW i3 uzbrojonego w REx? Jak sugerują wyniki testów EPA, można spodziewać się dwukrotnej poprawy: czysto elektryczny i3 przejechał podczas badań 129 kilometrów, podczas gdy wersja ze wspomagającym silnikiem spalinowym dojechała do 240. kilometra.
W trybie czysto elektrycznym hybrydowa wersja BMW i3 jest w stanie przejechać 115 kilometrów. Zmniejszenie zasięgu spowodowane jest przede wszystkim dodatkową masą silnika spalinowego oraz paliwa.
Dwukrotne zwiększenie możliwych do przejechania kilometrów sprawia, że BMW i3 awansuje z poziomu samochodu miejskiego do auta, którego można używać także na dłuższych dystansach ? tym bardziej, że nawet jeśli baterie się wyczerpią, wystarczy zatankować, by móc przejechać kolejne 120 kilometrów.