Porsche odświeża Cayenne

Wśród odświeżonych wersji Porsche Cayenne znalazł się model S E-Hybrid, korzystający z układy napędowego Panamery S E-Hybrid. Porsche chwali się, że ma największą na świecie ofertę hybryd z wtyczką. I… to prawda!

W portfolio niemieckiego producenta znajdują się trzy hybrydy typu plug-in: oprócz wspomnianych już modeli Cayenne oraz Panamera, jest to oczywiście supersportowiec 918 Spyder. Tyle modeli wystarczyło, że Porsche mogło chwalić się najliczniejszą ofertą aut wspomaganych silnikiem elektrycznym z możliwością ładowania akumulatorów wprost z gniazdka. Niewiarygodne, dopóki… nie zacznie się liczyć, ile tak naprawdę modeli oferują inne koncerny.

Za napęd odświeżonej hybrydy Cayenne (wcześniej SUV dostępny był w wersji z akumulatorami ładowanymi tylko za pomocą silnika) odpowiada trzylitrowy, benzynowy silnik V6 wspomagany przez motor elektryczny. Współpracując ze sobą, silniki dostarczają łącznie 416 koni mechanicznych mocy oraz moment obrotowy na poziomie 590 Nm.

porsche cayenne s e-hybrid 02

Pozwala to na rozpędzenie Porsche Cayenne S E-Hybrid do prędkości maksymalnej 240 km/h; rozpędzenie ze startu zatrzymanego do pierwszej setki trwa 5,4 sekundy.

Zastosowane w Cayenne S E-Hybrid akumulatory mają łączną pojemność 10,8 kWh; silnik elektryczny generuje 95 koni mechanicznych. Porsche informuje, że w SUV „może jeździć w trybie czysto elektrycznym”, ale nie podaje, na jakim dystansie – Panamera S E-Hybrid, dawca układu napędowego, jest w stanie pokonać bezemisyjnie 36 kilometrów.  Prędkość maksymalna osiągana podczas jazdy z wykorzystaniem silnika elektrycznego wynosi 125 kilometrów na godzinę.

Zobacz koniecznie:  Produkcyjna wersja Porsche 918 Spyder zaprezentowana! [Frankfurt 2013]

Odświeżenie wyglądu Porsche Cayenne przyniosło zmiany z przodu jak i z tyłu auta; dzięki nowemu grillowi, światłom oraz przeprojektowanemu pasowi wydechu SUV zyskał na agresywności. We wnętrzu można spotkać nawiązania do flagowca niemieckiego producenta, czyli modelu 918 Spyder (kierownica).

Cena Porsche Cayenne S E-Hybrid została wyznaczona na 76 400 dolarów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *