Pierwszy VW XL1 wyjechał na drogi

Model jeździł co prawda wcześniej po ulicach i torach, ale tylko w ramach testów – teraz trafił do prawdziwego użytkownika.

Volkswagen chwali się, że XL1 jest „najbardziej efektywnym seryjnym samochodem na świecie”. Rzeczywiście, parametry użytkowe auta robią wrażenie, szczególnie oficjalnie potwierdzone zużycie paliwa, wynoszące… 0,9 litra na 100 km.

Tak dobry wynik udało się osiągnąć dzięki hybrydowemu napędowi, w którym współpracuje silnik wysokoprężny (pojemność 0,8 litra) z elektrycznym. Łącznie generują moc 68 koni mechanicznych, która poprzez siedmiostopniową skrzynię biegów DSG przenoszona jest na tylną oś.

Przy korzystaniu jedynie z napędu elektrycznego można liczyć na przejechanie około 50 kilometrów.

vw xl1 04

VW XL1 odznacza się wyjątkowo niskim współczynnikiem oporu powierza, wynoszącym 0,189 ? w typowych samochodach jest on większy od 0,3. Bardzo niska jest także waga tego dwumiejscowego auta, wynosząca tylko 795 kilogramów.

O ile więc część wypowiedzi dotycząca efektywności XL1 (VW chwali się jeszcze, że do utrzymania stałej prędkości 100 km/h auto potrzebuje tylko mocy 8,4 konia mechanicznego) jest jak najbardziej prawdziwa, o tyle fragment o „seryjnej produkcji” może już budzić lekkie wątpliwości.

Zobacz koniecznie:  Volkswagen I.D. - tak wygląda elektryczny Garbus

VW zapowiedział, że XL1 będzie dostępny w liczbie tylko 250 sztuk i mimo dużego zainteresowania autem, nie zamierza zwiększać tego limitu. Nie jest także znana dokładna cena samochodu – szacuje się, że Volskwagen każe sobie płacić za każde XL1 ponad 100 tysięcy euro.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *