Warty 100 milionów dolarów kontrakt na dostawę jednostek napędowych oraz akumulatorów to Toyoty RAV4 EV zakończy się w tym roku.
Umowa między Teslą i Toyotą została podpisana w maju 2012 roku. Według jej zapisów, japoński producent zamówił komponenty do 2600 samochodów. Dostawy miały trwać maksimum dwa lata.
Tesla spodziewała się, że umowa zostanie przedłużona na następne dostawy, Toyota jednak nie podjęła w tym kierunku jak na razie żadnych kroków.

Oficjalnie, przez usta swojego rzecznika, japoński koncern informuje, że kontrakt zawarty był w związku z planami wyprodukowania określonej liczby samochodów elektrycznych; model RAV4 EV zaś będzie wycofywany z rynku w tym roku. Toyota nie zdradza, czy planuje wspólne działania z Teslą w przyszłości.
Amerykański producent nawet w przypadku braku zamówień na silniki i akumulatory ze strony Toyoty nie musi obawiać się wystąpienia nadprodukcji; Model S sprzedaj się świetnie na kolejnych rynkach (w Norwegii był nawet najlepiej sprzedającym się samochodem w ogóle, włączając tradycyjne auta z silnikami spalinowymi), a w przyszłym roku zadebiutuje Model X.
Ponadto producent będzie dostarczał komponenty do elektrycznej B klasy Mercedesa.