Opel Ampera-e: pół tysiąca kilometrów zasięgu

Europejski bliźniak Chevroleta Bolta został oficjalnie zaprezentowany podczas salonu samochodowego w Paryżu. Deklaracje co do oferowanego zasięgu budzą uznanie, chociaż producent przyznaje, że jest w tym pewien haczyk.

Opel Ampera-e ma być w stanie przejechać ponad 500 km według wstępnych testów standardu NEDC – europejskiego cyklu mającego mierzyć zużycie paliwa (i energii) podczas jazdy.

Wyniki tych pomiarów zaczęły jednak mocno odstawać od wartości używanych podczas rzeczywistego użytkowania. Producenci samochodów zorientowali się, że podawanie zawyżonych danych prowadzi do zdobycia rozczarowanych i niezadowolonych klientów, dlatego coraz częściej z własnej woli decydują się na równoległe prezentowanie bardziej zbliżónych do możliwych do uzyskania podczas codziennej jazdy wyników.

opel ampera-e 02

W przypadku Opla Ampera-e – duchowego następcy hybrydowego modelu Ampera, nie cieszącego się w Europie szczególną popularnością – oszacowany przez inżynierów zasięg w teście WLTP ma wynosić 380 km, co też jest bardzo dobrym wynikiem.

Debiutujące na tym samym salonie w Paryżu odświeżone Renault ZOE, wyposażone w powiększony zestaw akumulatorów, ma według swojego producenta przejeżdżać w rzeczywistym świecie nieco ponad 300 km, a według NEDC notuje zasięg 400 km.

Zobacz koniecznie:  Opel Ampera - raz jest, raz nie ma

Opel chwali się, że Ampera-e jest od swojego francuskiego rywala lepsza nie tylko pod względem możliwego do przebycia, ale także zapewnia wrażenia z jazdy zbliżone do tych oferowancyh przez samochody sportowe. Ma to być możliwe dzięki zastosowania silnika o mocy 150 kW (201 koni mechanicznych).

opel ampera-e 03

Maksymalną dopuszczalną prędkość w obszarze zabudowanym – 50 km/h – Ampera-e ma osiągać w 3,2 sekundy od ruszenia ze startu zatrzymanego. W trakcie jazdy poza miastem nowe elektryczne auto Opla także nie ma się czego wstydzić – przyspieszenie od 80 do 120 km/h ma trwać 4,5 sekundy.

Prędkość maksymalna Opla Ampera-e to 150 km/h. Energia do jazdy czerpana jest z akumulatorów o pojemności 60 kWh – takiej samej, jak w pierwszych autach Tesla Model S.

Opel Ampera-e zadebiutuje w sprzedaży w drugiej połowie 2017 roku. Cena nie jest jeszcze znana – bliźniaczy model Chevrolet Bolt został w USA wyceniony na 37 500 dolarów.

Jak Wam się podoba nowy elektryczny Opel?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *