Volkswagen rozpoczął w Wielkiej Brytanii zapisy na kupno modelu XL1 -na Wyspy trafi 30 z zapowiadanych 200 wyprodukowanych sztuk.
VW podał także cenę, za która chce sprzedawać XL1. Zgodnie z domysłami, nie jest tanio: superoszczędny samochód został wyceniony na 98 515 funtów, czyli okolice 125 tysięcy euro.
Mając taką kwotę na koncie, można pokusić się o zakup samochodów, które będą dawały zdecydowanie większą radość z jazdy, niż napędzany silnikiem diesla o pojemności 0,8 litra, wspomaganym przez motor elektryczny Volkswagen. Pomijając propozycje z silnikami spalinowymi, wystarczy dorzucić 1370 funtów, by stać się szczęśliwym właścicielem BMW i8.
Co prawa to Volkswagen XL1 nosi miano najoszczędniejszego samochodu seryjnego (o ile 200-250 egzemplarzy – informacje z różnych źródeł się różnią – sztuk można uznać za produkcję seryjną), chwaląc się zużyciem paliwa na poziomie 0,9 litra na 100 km, to wyceniany podobnie bolid MBW wydaje się być bardziej praktycznym pojazdem.
Ukłąd hybrydowy w VW XL1 generują moc 68 koni mechanicznych, która poprzez siedmiostopniową skrzynię biegów DSG przenoszona jest na tylną oś. Przy korzystaniu jedynie z napędu elektrycznego można liczyć na przejechanie około 50 kilometrów.
Przyspieszenie od zera do 100 km/h ma wynosić 12,5 sekundy, prędkość maksymalna to 160 km/h.