W hybrydowym SUV-ie X5 eDrive BMW sięgnęło po sprawdzone rozwiązania – system ActiveHybrid stosowany w samochodach serii 3,5 oraz 7.
Silnik elektryczny o mocy 95 koni mechanicznych umiejscowiony jest pomiędzy tradycyjnym motorem spalinowym a skrzynią biegów oferującą osiem przełożeń. Napęd dzielony jest stale między wszystkie cztery koła.
Według producenta, BMW X5 eDrive jest w stanie przejechać na zasilaniu elektrycznym około 30 km; maksymalna prędkość w tym trybie wynosi 120 km/h. Sprint do 100 km/h zabiera 7 sekund ? BMW przypomina jednak, że przy sportowym stylu jazdy zasięg trybu elektrycznego zostanie znacząco skrócony.
![bmw x5 edrive 02](http://serwer53353.lh.pl/autovolta/wp-content/uploads/2020/06/bmw_x5_edrive_02.jpg)
BMW X5 eDrive zostało wyposażone w smaczki stylistyczne nawiązujące do w pełni elektrycznych modeli bawarskiego producenta: i3 oraz i8. Samochód będzie oferowany w komplecie ze specjalnymi, bardziej aerodynamicznymi felgami.
Zestaw litowo-jonowych baterii został umiejscowiony pod podłogą przestrzeni bagażowej.
Nie jest jeszcze znana data wprowadzenia modelu BMW X5 eDrive do sprzedaży ani orientacyjna cena modelu.