Znane są już wszystkie szczegóły dotyczące flagowej limuzyny Mercedesa w wersji hybrydowej.
Mercedes S500 Plug-In Hybrid napędzany jest przez dwa silniki: 3-litrowy silnik V6 napędzany benzyną, generujący 328 koni mechanicznych mocy, oraz elektryczny motor dostarczający dodatkowe 107 koni.
Podawane przez producenta dane eksploatacyjne są nawet lepsze, niż zapowiadano: S500 Plug-In Hybrid ma zużywać na przejechanie 100 km tylko 3 litry paliwa, a rozpędzenie auta od 0 do 100 km/h ma trwać tylko 5,5 sekundy.
Jak łatwo sprawdzić, są to wyniki niemal identyczne z hybrydową wersją Porsche Panamera.
Z wykorzystaniem tylko napędu elektrycznego Mercedes S500 Plug-In Hybrid może przejechać niemal 29 kilometrów. Należy brać to pod uwagę, patrząc na dane dotyczące spalania: dotyczą one przejechania pierwszych 100 km.
Napęd hybrydowy w limuzynie Mercedesa może pracować w kilku trybach. Pierwszy z nich, nazwany „E-MODE”, pozwala na jazdę z wykorzystaniem tylko silnika elektrycznego.
Ustawienie „HYBRID” pozwala na użytkowanie silnika spalinowego i elektrycznego równocześnie. Tryb „E-SAVE” utrzymuje stan naładowania baterii na wysokim poziomie, co jest przydatne, gdy kierowca wie o konieczności przejechania odcinka drogi tylko na silniku elektrycznym.
Ostatnie ustawienie – „CHARGE” – pozwala na ładowanie akumulatorów S500 Plug-In Hybrid podczas jazdy.
Całością zarządza inteligentny system, który – dzięki śledzeniu położenia samochodu za pomocą GPS – jest w stanie sam przełączać się między poszczególnymi trybami jazdy, na przykład dezaktywując silnik spalinowy podczas wjazdu do centrum miasta, w którym to centrum mogą poruszać się tylko pojazdy elektryczne.
Komputer w Mercedesie S500 Plug-In Hybrid analizuję trasę wyznaczoną przez nawigację i panuje wykorzystanie poszczególnych trybów w celu zminimalizowania zużycia paliwa. Jako przykład podana jest sytuacja, gdy system przełącza samochód na tryb w pełni elektryczny mając informacje, że trasa będzie zbiegać zw wzgórza, co pozwoli na odzyskanie energii podczas hamowania.