Wraz z pojawieniem się w sprzedaży zmodyfikowanej wersji Porsche Panamera zadebiutuje model hybrydowy w wersji plug-in.
Co ciekawe, Porsche zapowiada, że hybryda nie będzie w żaden specjalny sposób oznaczona – na klapie bagażnika nie pojawi się napis informujący o tym, że samochód napędzany jest przez duet silników. Jedynym szczegółem, który pozwoli zorientować się o naturze hybrydowej Panamery, są zaciski szczęk hamulcowych w kolorze zielonym.
Zgodnie z naturą Porsche, wszystkie samochody producenta pozwalają poczuć dreszczyk emocji z szybkiej jazdy. Według danych katalogowych, Porsche Panamera Plug-in Hybrid ma rozpędzać się ze startu zatrzymanego do 100 km/h w 5,5 sekundy. Prędkość maksymalna auta wynosi 270 km/h.
Jeśli wierzyć producentowi, Panamera Plug-in Hybrid zadowala się przy tym konsumpcją zaledwie 3,1 litra paliwa na każde 100 przejechanych kilometrów.
Jak to możliwe? 3-litrowy, benzynowy silnik V6 z kompresorem, generujący 333 konie mechaniczne mocy, wspomagany jest przez 95-konny silnik elektryczny. Porsche Panamera Plug-in Hybrid jest w stanie przejechać w trybie czysto elektrycznym do 36 km osiągając prędkość maksymalną 136 km/h; w większości przypadków stosowany jest jednak tryb hybrydowy, w którym oba silniki wzajemni się uzupełniają.
Umiejscowione pod podłogą bagażnika baterie mogą być doładowywane w trakcie jazdy, istnieje także oczywiście opcja uzupełnienia energii wprost z gniazdka elektrycznego. Porsche chwali się, że przy używaniu specjalnie opracowanego systemu ładowania Wallbox całkowite naładowanie baterii trwa tylko 2,5 godziny.
Porsche Panamera Plug-in Hybrid została wyceniona 110 409 euro.