Oficjalna, produkcyjna wersja sportowego BMW i8 została zaprezentowana na targach Frankfurt Auto Show.
BMW i8 to drugi przedstawiciel rodziny i – pierwszy z nich to opisywany już na AutoVolta.pl BMW i3. O ile jednak wcześniejszy model ma być propozycją dla spokojnej rodziny, o tyle i8 to samochód dla osób oczekujących dużych emocji z jazdy.
Układ hybrydowy BMW i8 składa się z silnika spalinowego o mocy 231 koni oraz silnika elektrycznego dodającego do systemu kolejne 131 koni mechanicznych. Motor tradycyjny ma pojemność 1,5 litra, trzy cylindry i jest turbodoładowany.
Silnik spalinowy umiejscowiony jest z tyłu i napędza tylne koła poprzez sześciobiegową, automatyczną skrzynię biegów; silnik elektryczny połączony jest z przednimi kołami. Akumulatory litowo-jonowe o pojemności 5 kWh umiejscowione zostały w tunelu środkowym, między fotelami pasażerów.

Połączona moc silników to 362 konie mechaniczne, co wystarcza do rozpędzania BMW i8 od 0 do 100 km/h w 4,5 sekundy. Tak dobry relultat jest wynikiem uzyskania stosunkowo małej masy samochodu – 1490 kilogramów – oraz wyjątkowo opływowej karoserii (współczynnik oporu powietrza wynosi 0,26).
Podczas korzystania tylko z silnika elektrycznego BMW i8 może przejechać maksymalnie 35 kilometrów z prędkością nie większą niż 120 km/h. Prędkość maksymalna modelu i8 została ograniczona elektronicznie do 250 km/h.
Jak podaje BMW, zużycie paliwa w modelu i8 wynosić ma 2,5 litra na 100 km.
BMW i8 ma trafić do sprzedaży na wiosnę 2014 roku. Podano już cenę, jaka będzie obowiązywać w USA: 135,925 dolarów.