Trzy generacje Toyoty Prius – pierwszego produkowanego na dużą skalę samochodu hybrydowego – znalazły łącznie niemal 3,5 mln klientów.
Pierwsza generacja hybrydowej Toyoty pojawiła się w sprzedaży w 1997 roku w Japonii; trzy lata później samochód zadebiutował także w Europie i Ameryce. Łącznie sprzedano 123 tys. aut tej generacji.
Prawdziwym sukces przyszedł wraz z premierą handlową drugiej inkarnacji Toyoty Prius w roku 2004; ten model w ciągu trwającej do 2009 roku produkcji zyskał już 1 192 000 klientów.
Obecna, trzecia już generacja Toyoty Prius także radzi sobie bardzo dobrze. Samochód trafił już do 1 688 000 użytkowników. Łącznia sprzedaż Toyoty Prius przekroczyła więc właśnie liczbę 3 mln sztuk.
Jeśli do tej liczby doliczyć popularność różnych wersji Priusa (na przykład Plus, C, Plug-in), to sumaryczny wynik wynosi 3 460 000 sprzedanych aut.
Z okazji tego osiągnięcia Toyota zdradziła, jakie nakłady poniosła w związku z pracami nad wszystkimi modeli Priusa: jak do tej pory, jest to 7,9 mld dolarów. Suma ta oczywiście będzie się sukcesywnie zwiększać.