QUANT – elektryczny, ale… bez akumulatorów

Do tej pory hybryda kojarzyła się przede wszystkim z połączeniem napędu elektrycznego ze spalinowym. Teraz, dzięki QUANT, może się to zmienić – dopuszczony właśnie do ruchu prototyp  e-Sportlimousine wykorzystuje do przechowywania energii hybrydę między ogniwami paliwowymi a klasycznymi akumulatorami.

Technologia nazywa się nanoFLOWCELL i zapowiada się naprawdę obiecująco. Elektrolit w stanie ciekłym przepompowywany jest przez dwie komory oddzielone membraną, przez którą może przepłynąć ładunek elektryczny.

Twórcy zapewniają, że ich rozwiązanie charakteryzuje się o wiele większą pojemnością energetyczną, niż najpopularniejsze obecnie akumulatory litowo-jonowe. Dokładnie rzecz ujmując: w takiej samej jednostce wagi magazynują pięć razy więcej energii.

quant e-sportlimousine 02

Dzięki temu QUANT e-Sportlimousine wyposażony jest w zapas energii wynoszący 120 kWh – a to pozwala poszaleć, zarówno z osiągami, jak i zasięgiem. Ten ostatni szacowany jest na 600 km, co jest wynikiem znakomitym, jeśli spojrzeć na liczby poniżej.

Akceleracja QUANT e-Sportlimousine od 0 do 100 km/h ma trwać zaledwie 2,8 sekundy; prędkość maksymalna ma wynosić ponad 380 km/h. Stwierdzenie, że samochód legitymuje się „momentem obrotowym 2900 Nm razy cztery” pozwala przypuszczać, że każde z kół napędzane jest oddzielnie.

I tak jest w istocie. Quant oferuje moc chwilową na poziomie 925 koni mechanicznych (231.4 x 4); moc operacyjna wynosić ma 652 konie (163,2 x 4). Każdy z silników sterowany jest indywidualnie, co – dzięki zróżnicowaniu prędkości obrotowej poszczególnych silników – pozwala na polepszenie parametrów prowadzenia auta.

Co najważniejsze – QUANT e-Sportlimousine nie jest samochodem sportowym. To limuzyna, która potrafi przewieźć w komfortowych warunkach cztery osoby. Dzięki dopuszczeniu prototypu do poruszania się po drogach UE zaczyna się końcowy etap testów (prace nad technologią trwały 14 lat), który ma doprowadzić do pojawienia się auta w sprzedaży.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.