Audi A8 e-tron już w kolejce

Na początek przyszłego roku zapowiedziano zaprezentowanie systemu hybrydowego zaprojektowanego dla Audi A8. Rozwiązanie ma trafić później do innych modeli z wyższej półki.

Elektryczny silnik o mocy 100 koni mechanicznych będzie współpracował z turbodoładowanym silnikiem diesla (V6) o pojemności trzech litrów. Audi nie podaje co prawda z która wersją tego motoru – pojedynczo uturbiony ma 272 konie, podwójnie 320 koni – ale biorąc pod uwagę, że hybryda ma dysponować łącznie 373-ma mechanicznymi końmi, bardziej prawdopodobny wydaje się ten pierwszy wariant.

Audi jak na razie skąpi informacji dotyczących hybrydowej wersji swojej flagowej limuzyny. Wiadomo jeszcze tylko, że system ma udostępniać do 700 Nm momentu obrotowego oraz pozwalać na przejechanie w trybie czysto elektrycznym około 50 kilometrów.

Producent zapowiedział, że w najbliższych latach wprowadzi do sprzedaży wersję e-tron wszystkich swoich modeli, można więc się spodziewać, że rozwiązanie zastosowane w Audi A8 zostanie także zaszczepione chociażby w A6 czy Q7.

Nie jest do końca jasne, kiedy Audi A8 e-tron trafi do produkcji. Optymizm nakazuje wierzyć, że w przyszłym roku, po zaprezentowaniu działającego prototypu, pesymizm – wspierany przez brak przecieków o testach oraz absencję zdjęć szpiegowskich szykowanej hybrydy ? każe spodziewać się wersji e-tron dopiero przy okazji premiery nowej generacji A8.

Zobacz koniecznie:  Audi R8 e-Tron czeka na akumulatory

Pierwszą produkowaną seryjnie hybrydą Audi jest wprowadzany właśnie na rynek – w Niemczech można kupić w przedsprzedaży – model A3 Sportback e-tron. Pierwsi klienci mają odjechać z salonów w zimie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.