Jak szybko jeździ Formuła E?

Teoretycznie odpowiedź na to pytanie jest prosta, bo osiągi bolidów Formuły E zostały ujawnione już wcześniej. W praktyce poczuć i zobaczyć tę szybkość można dopiero teraz, dzięki udostępnieniu nagrania z kokpitu wyścigówki.

Nagranie zostało wykonane przez Lucasa di Grassi, jeżdżącego w zespole Audi Sport Abt, i przedstawia okrążenie na torze testowym Donnigton Park w Anglii.

Okazało się, że tak jak w przypadku samochodów elektrycznych poruszających się po normalnych drogach, najgłośniejszy jest… wiatr. Słychać go bardzo głośno na nagraniu, dobrze jest więc przygotować się do ewentualnego zmniejszenia głośności.

Osiągi używanego przez wszystkich kierowców Formuły E  samochodu Spark-Renault SRT_01E są dobrze znane: 2,9 sekundy na przyspieszenie od 0 do 100 km/h; 225 km/h prędkość maksymalna. Takie wartości zostały ustalone przez FIA, która postanowiła ograniczyć możliwości bolidów. W praktyce okazało się, że kierowcom udaje się wycisnąć z SRT_01E nieco więcej: osiągnięcie 100 km/h ze startu zatrzymanego zabiera 2,8 sekundy, a prędkość maksymalna została wyznaczona empirycznie na 230 km/h.

Pomiary, jak i prezentowane wyżej nagranie, to owoc pierwszej sesji treningowej Formuły E, która miała miejsce na torze Donnington Park. Lucas di Grassi, którego przejazd można zobaczyć powyżej, wykręcił drugi czas, ustępując jedynie  Sébastienowi Buemi, który przejechał okrążenie w  1:31.083. Kuba Giermaziak, polski rodzynek wśród kierowców Formuły E, nie brał udziału w testach.

Zobacz koniecznie:  Formuła E z rozkładem jazdy

Poniżej filmik, na którym można usłyszeć dźwięk silnika Formuły E.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *