Formuła E z rozkładem jazdy

Znane są już wszystkie miasta, w których odbędą się wyścigi pierwszego sezonu serii Formuły E, elektrycznej odpowiedniczki Formuły 1.

Pierwsza seria składać się będzie z dziesięciu wyścigów, które odbędą się w Bangkoku, Pekinie, Buenos Aires, Londynie, Rzymie, Los Angeles, Miami, Putrajaye (Malezja), Rio de Janeiro oraz w Berlinie.

Każda z przystępujących do ekip ma być reprezentowana przez dwóch kierowców. Zawody będą rozgrywane od września 2014 roku do czerwca 2015 ? trzeba więc uzbroić się w cierpliwość.

Wyścigi odbywać się będą po torach wytyczonych na miejskich ulicach. Rywalizacja w każdym mieście trwać będzie tylko jeden dzień ? bezpośrednio po treningu i kwalifikacjach rozgrywane będą główne zawody. Takie rozplanowanie wyścigów ma na celu spowodowanie jak najmniejszej ilości utrudnień dla mieszkańców miast organizatorów.

Wyścigi trwać będą godzinę. Każdy z kierowców będzie dysponował dwoma bolidami – podczas postoju w pit stopie zawodnicy będą przesiadać się do drugiego bolidu. To najprostszy sposób na zapewnienie ciągłości jazdy; akumulatory w pojazdach elektrycznych wciąż jeszcze potrzebują dużo czasu na naładowania.

Samochody Formuły E mają być zdolne do osiągania prędkości 220 km/h i jazdy z największą wydajnością przez około pół godziny. Hałas wytwarzany przez bolidy ma przy tym nie przekraczać 80 dB, a więc nie być wyższym od natężenia dźwięku generowanego przez codzienny ruch uliczny.

Zobacz koniecznie:  Rimac Concept_One sprawdzi tory Formuły E

Wśród producentów, którzy dostarczać będą komponenty (oraz całe bolidy) dla startujących zespołów znajdują się między innymi Dallara, McLaren, Renault, Michelin oraz Tag Heuer.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.