Mazda ma hybrydę, ale nie chce jej sprzedawać

Już w sierpniu Mazda ma pokazać nową generację modelu 2. Mimo, że producent opracował także wersję hybrydową (z silnikiem Wankla generującym energię dla motoru elektrycznego), nie zamierza jej sprzedawać. W każdym razie, nie wszędzie.

Prototypowa Mazda 2 RE Range Extender, bazująca na oferowanej w Japonii (ale też w ograniczonej liczbie) wersji czysto elektrycznej, wzbogacona jest o generator energii w postaci silnika Wankla o pojemności 333 centymetrów sześciennych.

Z 0,333 litra Mazdzie udało się wydobyć… 38 koni mechanicznych. Moc ta jednak nie jest przekazywana bezpośrednio do układu napędowego, lecz używana do generowania energii elektrycznej dla podstawowego silnika. Ten zapewnia 101 koni mocy.

mazda 2 re 02

Motor Wankla umieszczony jest pod bagażnikiem; zbiornik paliwa mieści niecałe 10 litrów benzyny.

Zasięg czysto elektrycznej wersji Mazdy 2 ma wynosić około 200 km; dzięki dodatkowemu silnikowi generującemu prąd ma wzrosnąć do 380 kilometrów, co można uznać za bardzo dobry wynik. Sprzedawany przez BMW model i3 REx jest w stanie przejechać 240 kilometrów.

Wygląda więc na to, że Mazda 2 RE Range Extender to bardzo ciekawa hybryda, której… nie będzie można kupić. Przynajmniej, jeśli chodzi o większość krajów, w tym oczywiście Polskę.

Producent podchodzi do sprawy sprzedaży hybrydowej wersji modelu 2 pragmatycznie: zamierza oferować ją tylko tam, gdzie uchwalono dopłaty rządowe do zakupu ekologicznych wersji samochodu. W ten sposób Mazda chce mieć pewność, że sprzeda się wystarczająca liczna sztuk (nieoficjalnie mówi się o 500 samochodach na miesiąc), aby zapewnić opłacalność produkcji oraz logistyki.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.