Chevrolet pokazuje EN-V 2.0

Stworzony przez Chevroleta EN-V – czyli „Electric Networked-Vehicle” – doczekał się drugiej, ulepszonej wersji, która będzie testowana w prawdziwych zastosowaniach.

Producent zabiera kilka sztuk swojego prototypu pojazdu miejskiego przyszłości do  Tianjin Eco-City – powstającego w ramach kooperacji Chin i Singapuru wzorcowego miasta, zaprojektowanego od podstaw z myślą o spełnianiu wyśrubowanych nom ekologicznych.

Urbanistyczny projekt ma zostać ukończony do roku 2020. Ukształtowane odgórnie miasto ma zapewnić 350 tys. mieszkańców czyste powietrze i wodę, energię z odnawialnych źródeł, ekologiczne środki transportu oraz pracę dla 50% swoich obywateli.

Wybudowana do tej pory infrastruktura zajmuje 3 z planowanych 30 kilometrów kwadratowych, na stale mieszka w nim 6 tys. osób.

chevrolet en-v2 02

Przez dwa tygodnie Chevrolet EN-V 2.0 będzie służył w dwóch parkach przemysłowych, pokazując jak radzi sobie w prawdziwych sytuacjach komunikacyjnych. Testy mają być przepustką do dalszej współpracy.

Chevrolet informuje, że zasięg EN-V 2.0 na w pełni naładowanych bateriach wynosi 40 km, przypominając przy tym, że to więcej niż trzeba dla typowych miejskich przejazdów. Szczegóły dotyczące sposobu i szybkości ładowania miniauta nie są jeszcze znane.

Zobacz koniecznie:  Opel Ampera-e: pół tysiąca kilometrów zasięgu

Odwołanie do usieciowienia w nazwie pojazdu ma swoje uzasadnienie – poszczególne egzemplarze EN-V mogą się ze sobą komunikować, co w połączeniu z wyposażeniem prototypów w odpowiednie czujniki oraz moduł GPS daje możliwość poruszania się bez konieczności kontroli ze strony pasażera.

Wśród poprawek konstrukcyjnych naniesionych na projekt od pierwszej generacji prototypu znaleźć można między innymi udostępnienie klimatyzacji, przestrzeni bagażowej oraz oddzielenia kabiny pasażerskiej od warunków pogodowych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.