Audi gra o e-tron

Każdy liczący się model Audi ma otrzymać w najbliższych latach wersję e-tron, czyli stać się hybrydą w wersji plug-in.

To właśnie hybrydy okazały się najlepiej wpasowywać w oczekiwania klientów Audi, inne konstrukcje – w tym samochody czysto elektryczne -otrzymały mniejszy priorytet w dziale badań i rozwoju.

Audi chce zbudować swoją ofertę korzystając z dwóch głównych systemów hybrydowych. Pierwszy z nich, polegający na połączeniu silnika spalinowego 1,4 TSI z silnikiem elektrycznym, trafi do samochodów zbudowanych z wykorzystaniem platformy MQB. Premiera systemu miała już w pewnym sensie miejsce, gdyż to właśnie to rozwiązanie hybrydowe znalazło się oferowanym w przedsprzedaży Audi A3 Sportback e-tron.

audi e-tron 02

Z platformy MQB mają korzystać kompaktowe konstrukcje koncernu VAG; oprócz wspomnianego modelu A3 jest to na przykład VW Golf (wersja GTE) czy nowa generacja Audi TT. W oferowanej obecnie wersji napęd hybrydowy generuje 204 konie mechaniczne mocy, które napędzają koła przednie.

Drugi zestaw hybrydowy trafiać ma do samochodów korzystających z większej płyty podłogowej, nazwanej MLB-Evo. To modele takie jak A4, A6, A8 czy Q7. Niestety, nie ma jeszcze szczegółów dotyczących składowych elementów rozwiązania.

Zobacz koniecznie:  Audi R8 e-tron już na pewno?

Mimo, że to hybrydy plug-in mają być dla Audi najważniejsze, pojawiają się także plotki o budowaniu całkowicie elektrycznego SUV-a, mającego konkurować z nadchodzącą Teslą X.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *