Airwheel Q3: monocykl z dwoma kołami

Wygląda na to, że skuter stał się w mieście pojazdem ogromnym: najnowsza moda stawia na jazdę elektrycznymi monocyklami. Najciekawszy z nich, Airwheel Q3, zaskakuje: jeździ na dwóch kołach.

Konstrukcja składająca się z dwóch równoległych kół ma ułatwić jadę osobom nieobeznanym ze sztuką wydawania poleceń za pomocą odpowiedniego przechylania ciała. Producent zapewnia, że łatwiej zachować równowagę – co brzmi nieco niepokojąco, jako że model Q3 wyposażony jest w stabilizator. Wystarczy go włączyć, a samoczynnie utrzyma się w pionie, stojąc na jednym dwóch kołach.

W jaki sposób używa się monocykla? Staje się na umieszczonych po boku wspornikach, pochyla do przodu by nabrać prędkości i przechyla na boki, by skręcić. Opanowanie podstaw trwa podobno nie dłużej, niż 5 minut. Waga monocyklu to od 14 do 20 kg; maksymalny udźwig wynosi 120 kg.

airwheel q3 02

W zależności od wersji, Airwheel Q3 wyposażony jest w akumulatory o pojemności od 130 do 340 Wh, co przekłada się na możliwość przejechania od 23 do 65 kilometrów na jednym ładowaniu. Czas, w jakim uzupełnia się zapas energii, to od 90 do 340 minut. Niecierpliwi mogą wyciągać wtyczkę już w połowie wymaganego czasu ładowania akumulatorów do pełna: producent informuje, że po tak skróconej sesji można liczyć na 80% pojemności.

Prędkość maksymalna monocykla wynosi 18 km/h, jednak już od 12 km/h zaczyna działać alarm ostrzegający przed zbytnią brawurą. Jak widać na udostępnionych przez producenta zdjęciach, Airwheel Q3 sprawdza się nie tylko w miejskiej betonowej dżungli, ale może także służyć na terenach nieco mniej zurbanizowanych, co widać na powyższym zdjęciu.

Najdroższa wersja monocykla elektrycznego Airwheel Q3 kosztuje 2000 dolarów, pokrewne modele ze słabszą baterią (i jednym kołem mniej) to wydatek nawet 4 razy mniejszy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *